Nowe perony i przejście podziemne z windami zamiast kładki
Rozpoczęły się roboty przygotowawcze do budowy wiaduktu kolejowego na ul. Dworcowej i Męczenników Oświęcimskich. Nowe, bezkolizyjne skrzyżowanie w miejscu obecnego przejazdu w poziomie szyn, wpłynie na wzrost bezpieczeństwa podróży koleją i sprawniejszą komunikację w mieście. Dodatkowo dworzec kolejowy zyska nowoczesny wygląd, m.in. w miejscu dzisiejszej kładki dla pieszych powstanie bezpieczne przejście podziemne z windami.
Firma Budimex, która prowadzi przebudowę magistrali kolejowej między Tychami a Goczałkowicami, wprowadziła tymczasową organizację ruchu pieszego. Z uwagi na brak możliwości zapewnienia przejścia przez przebudowywany przejazd kolejowo-drogowy, w rejonie peronów stacji kolejowej wyznaczono tymczasowe przejście na drugą stronę torów oraz peron nr 2 wyposażone w sygnalizację świetlną i rogatki. Prowadzą do niego tabliczki informacyjne umieszczone wraz z oznakowaniem pionowym na barierkach drogowych.
Efektem prowadzonej inwestycji będą również wygodniejsze i bezpieczniejsze podróże ze stacji Pszczyna, która dodatkowo zyska nowoczesny wygląd. - Przebudujemy dwa perony, które zostaną dostosowane do obsługi wszystkich podróżnych, także z ograniczoną możliwością poruszania się. Pozostawimy zabytkową wiatę na peronie nr 1. Peron nr 2 wyposażymy w nowe zadaszenie nawiązujące wyglądem do historycznych wiat - zapowiada Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Zamontujemy ławki i jasne oświetlenie. Orientację ułatwią komunikaty głosowe i wyświetlacze z informacjami o pociągach. W miejscu kładki powstanie bezpieczne przejście podziemne dla pieszych, które będzie wyposażone w windy i umożliwi wygodny i bezpieczny dostęp do peronów.
Modernizacja stacji będzie prowadzona etapami, a jej zakończenie planowane jest w pierwszym kwartale 2027 roku.
powrót